I fredags gick vi ut med att den svenska översättningen av EasySocial var klar.
För att fira detta har Stackideas, som utvecklar EasySocial, gett oss en exklusiv rabattkod på 30 %. Rabattkoden är giltig fram till 3:e februari.
Vid köp, av EasySocial använd koden:
Läs mer
Det tog ett tag men nu är den svenska översättningen av EasySocial klar! Närmare 80 separata språkfiler har översatts, som tillsammans innefattar över 5000 separata "strängar". En typisk sträng kan se ut så här: COM_EASYSOCIAL_TOOLBAR_PROFILE_VIEW_YOUR_PROFILE="My Profile" vilket efter översättning ser ut så här: COM_EASYSOCIAL_TOOLBAR_PROFILE_VIEW_YOUR_PROFILE="Min profil".
Översättningen laddas ner direkt från kontrollpanelen i EasySocial.
Vi behöver din hjälp att hitta buggar, fel och förslag på ny översättning - rapportera vad du hittar här.

I slutet av förra veckan släppte Stackideas EasySocial. Nu är frontend helt översatt (det användaren ser, översättningen av kontrollpanelen kvarstår) men vi behöver din hjälp att rapportera buggar, stavfel, förslag till ny översättning m.m. Det gör du här.
EasySocial är ett community tillägg där användarna likt Facebook kan göra statusuppdateringar, lägga upp foton, skaffa vänner etc. Användarna kan delas upp i olika profiltyper och det går att välja obligatoriska fält som användarna måste fylla i, ex kön, adress, intressen m.m.

För några dagar sedan hade jag en sådan där dag, man kollade igenom Twitter-flödet och fick en ”Wow-känsla”. Stackideas skulle släppa EasySocial. Detta var något som jag personligen hade hoppats på under en längre tid. Vi frågade Andrew Rogers på Stackideas om EasySocial.

Vad gör EasySocial så speciell?
Vi tror på att förenkla verktygen som människor använder för att kommunicera online. Syftet med EasySocial är att förebygga de problem som uppstår när man skapar communitys, utan att behöva oroa sig för deras potentiella tillväxt. Sidadministratörer kan hantera communitys på ett effektivt sätt om verktygen är enkla att använda och problemfria. Vi är övertygade om att EasySocial är marknadsledande då vi kombinerar våra andra sociala samarbetsverktyg som grupp-blogg och forum för att skapa det ideala ekosystemet för användare och sidadministratörer, att kunna kommunicera på effektivt sätt.
Läs mer